Kyoto, cel mai zen loc

Kyoto, cândva fostă capitală imperială, numită și capitala de 1000 de ani. Încă o dată mi se confirmă că aici curățenia este un cuvânt de ordine. Nu găsești un coș de gunoi pe o rază de 1 km, dar nici nu vezi mizerie pe străzi.

Sincer părea mic pe hartă orașul, dar când am ajuns aici mi-am dat seama că nu e așa. Google maps zicea că am de mers 1 oră de la gară până la cazare. Am combinat un metrou, care merge pe aceleași principii ca și în Osaka. Cu check-in-ul făcut și bagajele aruncate în camera de 13 metri pătrați am plecat la plimbare. Am luat la pas traseul unei ape care trece chiar pe bulevardul pe care sunt cazat. Este un loc bun pentru o plimbare, picnic sau curse cu bărcuțe de hârtie. Am căutat să aflu de unde vine apa. Se pare că se scurge din râul Kamo, unul din cele 3 râuri ce își croiesc drum prin acest oraș.DSC_4419

Încă nu am apucat să explorez prea multe dar orașul ăsta debordează de temple și altare la tot pasul. În centru, la periferie, la poalele munților și chiar pe cele mai înghesuite străduțe se găsește loc pentru un templu. Numai gândul ăsta mă face să fiu zen și să mă doară picioarele.

La prima interacțiune cu Kyoto am simțit că e ceva diferit de ce văzusem până acum. Să fie oamenii? Să fie asfaltul? Cred că e de la lipsa clădirilor înalte și abundența zonelor verzi. Dacă în orașele mari este un conținut ridicat de sticlă, metal și corporatiști, aici nu este cazul. Orașul imbrățișează formele tradiționale și nu ține cont de elementele arhitecturale moderniste. Abea aștept să fiu suprins de frumusețile ce se ascund pe străzile înguste și asfixiate de case tradiționale, bonsai bătrâni și statui protectoare.

Până una alta mă pregătesc pentru ziua de mâine cu un pic de televiziune japoneză. Trebuie să recunosc faptul că este o aventură televiziunea lor. Nu înțelegi nimic, dar tot te uiți ca curca’n lemne.

#HaiCuMine!

Leave a Reply

