Batman vs Superman

…sau încă un eșec marca DC sub îndrumarea lui Zack Snyder

Ce e drept, am mers la filmul ăsta cu așteptări mari și cu speranța că nu vor da de toți pereții cu el cum au făcut cu alte filme Superman sau Batman. Am fost dezamăgit. Sunt fan comic books și supereroi, dar înclin către Marvel când vine vorba de filme. Iar filmul ăsta mi-aduce aminte de ce producțiile din universul DC sunt așa nașpa. Problema nu sunt supereroii, ci regia și scenariul, pentru că nu îi ajută niciodată pe aceștia să își atingă potențialul maxim.

batman-spman-ww

În primul rând filmul este lung, o lălăială inutilă în prima oră din film. Sunt scene care pur și simplu nu își au rostul. Deși  nu vreau să dau spoilere totuși o să întreb de ce Lex Luthor se duce să ceară voie sa aducă piatra de kryptonită legal, dacă știm cu toții că nu l-ar fi oprit nimeni și nimic să o aducă pe orice cale. Cu atât mai mult cu cât resursele lui sunt nelimitate, putea să o transporte via aer, nu via apă. Mă rog… sunt groaznic de multe scene care pur și simplu nu își au rostul (vă las să le aflați singuri).

Cred că majoritatea oamenilor care merg la filmul ăsta știu povestea lui Batman și cum au murit părinții lui, sau povestea lui Superman și planeta Krypton. Au încercat să se concentreze atât de mult pe viata celor două personaje încât au reușit să amețească tot firul poveștii. Batman îl urăște pe Superman. Superman încă se duce la mă-sa când ceva nu merge bine. Lex Luthor e personajul negativ, enervant la culme, care îl crează pe Doomsday (asta se vede și în trailer, deci nu e spoiler). Batman face pe justițiarul turbat în timp ce Alfred, servitorul loial al acestuia, ține cu Superman. Louis Lane se mai iubește cu Clark Kent din când în când. Și multe alte scene care se amestecă haotic și fără sens.

Este inconsistent, incoerent și inutil de lung. Deși într-un interviu personajele principale, Ben Affleck – Batman și Henry Cavill-Superman, vorbesc despre cum s-au maturizat de-alungul anilor, eu nu am reușit să observ asta acum. Jesse Eisenberg a jucat un rol interesant de puști maniaco-psihopat, obsedat de extratereștrii și distrugere, dar nu avea nicio treabă cu Lex Luthor pe care îl știu eu din reviste. La finalul filmului mi s-a părut că semăna cu Smeagol/Gollum. Sincer mă așteptam la un altfel de Lex Luthor, mai stabil mental dar diabolic, la un Superman puțin mai super și la un Batman care să își depășească pragurile emoționale.

batman-spman-ww2

Dacă tot am discreditat până acum creația lui Zack Snyder și a echipei de scriitori, o să spun că au existat și lucruri drăguțe în filmul ăsta: imagine, efecte, recuzită, muzică. Și să nu uităm de Femeia Fantastică. Deși un rol scurt, a fost o plăcere să o vad pe Gal Gadot în rolul de WonderWoman. Și da, au făcut o referire subtilă la următoarele producții: Wonderwoman, Cyborg, Flash, Aquaman. Oricum știați deja de aceste filme că sunt pe țeavă. Și pe lângă astea mai avem Suicide Squad, Justice League (part 1 și part 2), Shazam și Green Lantern Corps, care nu au referințe în acest film.

Eu încă mai sper să învețe din eșecuri și să reușească ceva mai bun data viitoare. E ceva ce le lipsește în producțiile din universul DC și îl regăsesc doar la Marvel. Sper să îl găsească cât mai curând pentru că au supereroi cu potențial, dar pe care îi distrug iremediabil. Hai că nu mai zic nimic.

Photo Source: imdb.com

Later edit: Un interviu luat de Yahoo Movies celor doi actori principali a devenit viral. Reacția lui Ben Affleck este epică. Interviul aici!

 

Leave a Reply

